Neįprastai šiltus gruodžio pabaigos orus keičiantį šaltuką netruks pajusti ir automobilių vairuotojai − ryte neužsivedantis automobilis neretam vairuotojui sugriauna visos dienos planus. Draudikai pastebi, kad problemos užvesti automobilį yra kone dažniausia situacija, kai žiemos sezono metu yra kviečiama techninė pagalba.
„Kaip rodo mūsų praktika, automobilio akumuliatorius dažniausiai ima streikuoti dėl kelių priežasčių. Visų pirma dėl bendros prastos jo būklės, kai paspaudus didesniam šaltukui, nebepakanka energijos užvesti sušalusį variklį. Antroji priežastis − retas automobilio naudojimas. Jei transporto priemone važinėjama tik kartą per savaitę, tikrai tikėtina, kad po kelių šaltų naktų iš eilės variklis gali neužsivesti“, – sako Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas.
Pasak draudimo eksperto, siekiant apsisaugoti nuo netikėtų automobilio užvedimo problemų, vertėtų atkreipti dėmesį į keletą dalykų.
„Visų pirma, nepalikite įjungtų automobilio žibintų, vidaus apšvietimo automobilio salone ar bagažinėje. Svarbi ir kelionės trukmė – norint, kad akumuliatorius veiktų tinkamai, kelionė turėtų trukti ilgiau nei 20-30 minučių ir jis spėtų pasikrauti. Pravartu atminti, kad labai trumpos kelionės žiemą trumpina ir akumuliatoriaus veikimo laiką“, – komentuoja G. Petrikas.
Kaip pastebi draudimo ekspertas, dėl neužsivedančio automobilio gali būti kaltas ne tik silpnas akumuliatorius, bet ir neprižiūrėta kuro sistema, gedimai ar trikdžiai elektros grandinėje. Šalti rytai išties parodo silpniausias automobilio vietas, ypač kalbant apie senesnes transporto priemones.
Užklupus didesniems šalčiams, kur kas daugiau vairuotojų susiduria su techninės pagalbos poreikiu, todėl reikėtų nusiteikti, kad techninės pagalbos gali tekti palaukti ir ilgiau, pavyzdžiui, virš valandos.
„Įprastą dieną gauname apie 100 skambučių dėl įvairių techninės pagalbos užklausų. Tarp populiariausių vairuotojų bėdų − transportavimas sumaišius degalus, ištempimas užklimpus purve ar sniege, avarinis durelių atrakinimas, akumuliatoriaus problemos ir panašiai. Visgi atšalus tokių užklausų skaičius išauga iki 400 atvejų per dieną, o temperatūrai nukritus iki 20 laipsnių šalčio esame sulaukę ir 700 techninės pagalbos skambučių per vieną dieną“, − sako G. Petrikas.
Draudimo ekspertas vairuotojams pataria, kad, ypač senesnių automobilių savininkai, visą žiemą turėtų turėti pakrovimo laidus, užtempimo virvę, kurią galima naudoti atsižvelgiant į automobilio specifikaciją. Prieš didesnius šalčius taip pat rekomenduojama patikrinti automobilio akumuliatoriaus būklę.